Christoffer Davik höll ännu en intressant föreläsning.

Nu har vi lyssnat på ännu ett mycket intressant föredrag av Christoffer Davik som har Sandvikens personligaste webbyrå.

Christoffer sa att alla bör ha Google Business Account aktiverat på sina hemsidor så att man kan följa upp vad som är bra eller mindre bra.

Vi fick en hel del information om digital marknadsföring och hur man ska göra när man annonserar. Bl.a. hur man väljer både positiva och negativa nyckelord/sökord.


Han pratade om klickfrekvens (CTR) som kan användas som mått på hur effektiva dina sökord, betalannonser och gratisannonser är. CTR anger antalet klick på din annons dividerat med antalet gånger som annonsen visades: klick ÷ exponeringar = CTR. (CTR står för Click Through Rate)

Christoffer hade mycket intressant att berätta om och det blev en sen kväll. Men vi som var där är mycket nöjda över informationen vi fick.

Tack än en gång Christoffer för ett intressant föredrag.

Comments are closed.